SP houdt enquête onder gebruikers De Rots

19 juli 2013

SP houdt enquête onder gebruikers De Rots

De SP is deze week een enquête gestart onder 67 verenigingen en instellingen die gebruik maken van gemeenschapshuis De Rots. In de enquête wordt hun mening gevraagd over het voortbestaan van De Rots. Onder meer wordt gevraagd of De Rots behouden moet blijven als gemeenschapshuis voor de wijk Oost en of er dan een flinke renovatie noodzakelijk is. Ook wil de SP weten wat de mening van gebruikers is over een commerciële invulling van De Rots en of De Wilgenbroek de functie van het gemeenschapshuis kan overnemen. Er is op het enquêteformulier ook ruimte om toelichting te geven op de antwoorden en zelf suggesties te doen.

Er is de laatste tijd veel te doen geweest over de problemen en het voortbestaan van De Rots. Als tussenoplossing zal het gemeenschapshuis vanaf september drie of vier dagen per week geopend zijn. Waarschijnlijk komt het voortbestaan van De Rots in augustus weer op de agenda van de commissie maatschappelijke zaken. Uiteindelijk zal de gemeenteraad hierover een besluit moeten nemen.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek vindt het vreemd dat aan verenigingen en instellingen die gebruik maken van De Rots niet gevraagd is wat zij van de situatie vinden en hoe zij aankijken tegen de diverse opties. Van den Broek: 'De SP staat op het standpunt dat de gemeenteraad pas een goed en verantwoord besluit kan nemen als de gebruikers van De Rots inspraak hebben gehad. We moeten zeker ook naar hen luisteren en niet alleen naar het bestuur van De Rots of de mening van het College. Daarom houden wij deze enquête die gezien kan worden als een vorm van burgerparticipatie.'

De SP hoopt de resultaten van de enquête te kunnen presenteren in de commissievergadering van augustus.

SP: De Rots moet open blijven