Fractie SP laakt gang van zaken onderwijscarrousel

3 april 2013

Fractie SP laakt gang van zaken onderwijscarrousel

De SP heeft zeer kritisch gereageerd op het naar buiten brengen van de nieuwe plannen voor onderwijshuisvesting door het college. Vorige week werd als donderslag bij heldere hemel door het college bekend gemaakt dat de verhuizing van De Hobbendonken naar De Wilgenbroek nu toch weer niet doorgaat en dat De Hobbendonken nu weer op de nominatie staat om te verhuizen naar de locatie De Kleine Aarde in wijk Munsel/In Goede Aarde. De SP wil voorafgaand aan de commissievergadering nader worden geïnformeerd.

Wederom slechte communicatie
De SP laakt de wijze waarop de gewijzigde plannen door het college zijn gelanceerd. ‘Het college heeft er wederom voor gekozen om de gewijzigde plannen eerst vlug-vlug via de media te presenteren, zodat belanghebbenden de plannen eerst uit de krant hebben kunnen vernemen. De drang om in het onderwijsdossier politiek te scoren is kennelijk groter, dan het streven naar zorgvuldige besluitvorming’, zegt fractievoorzitter Eric van den Broek naar aanleiding van de brief.

Informatie
De SP wil nog voor de behandeling van de onderwijscarrousel volgende week in de commissievergadering aanvullende informatie over de wijze van communiceren, het gehele besluitvormingsproces, de keuze voor de locatie De Kleine Aarde en de gehanteerde leerlingenprognoses.

Brief aan College van B&W met vragen over gang van zaken onderwijscarrousel.

SP-fractie laakt forse kostenstijging De Hobbendonken.