SP stelt in het vragenhalfuurtje vragen over betrekken ouders Hobbendonken

18 februari 2009

SP stelt in het vragenhalfuurtje vragen over betrekken ouders Hobbendonken

De Boxtelse SP-fractie heeft gisteren in de Gemeenteraad aan wethouder Van Aert gevraagd hoe de communicatie met de ouders van De Hobbendonken eruit gaat zien, nu de 2de Onderwijscarrousel in deze Raadsvergadering van de agenda is gehaald. Vorige week haalde het Boxtelse College van B&W de onderwijsplannen voorlopig van tafel, omdat vanuit bewoners van wijk Munsel een burgerinitiatief is genomen voor de realisering van een basisschool in die wijk.

De SP vroeg zich af hoe de procedure nu verder gaat en op welke wijze de ouders van leerlingen van de Hobbendonken nu verder betrokken gaan worden.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek vroeg zich af met welke partijen nu gesproken gaat worden. 'Is dat alleen de vertegenwoordiging van de oudervereniging of worden alle ouders er plenair bij betrokken? En wat wordt de rol van het schoolbestuur en krijgt de medezeggenschap ook nog een rol?'

Wethouder Van Aert zegde toe alle ouders te zullen betrekken in het overleg: 'We zijn niet van plan de wettelijke procedures die in de verantwoordelijkheid liggen van het schoolbestuur, via de medezeggenschap over te gaan doen. De Gemeente heeft vooral een verantwoordelijkheid in het communiceren naar haar burgers. Wij zullen dus alle ouders betrekken bij de verdere planvorming.'

In de maand mei staat nu de discussie over de 2de Onderwijscarrousel en het burgerinitiatief gepland.

Zorgen SP-fractie over toekomst Hobbendonken.