Boxtel krijgt Lidl

23 april 2009

Boxtel krijgt Lidl

De afgelopen maanden hebben veel Boxtelaren aangegeven dat ze graag een Lidl in Boxtel willen. De SP mengde zich nadrukkelijk in de discussie en pleitte bij het College van B&W voor de komst van een Lidl. De SP opperde daarbij als gedroomde vestiging het pand aan de Fellenoord, waar een paar maanden geleden een filiaal van Albert Hein is geopend. De SP werd deze week op haar wenken bediend. Begin mei sluit de vestiging van Albert Hein haar deuren, om plaats te maken voor een filiaal van de Lidl.

Winkelketen Lidl heeft eerder geprobeerd in de Van Beekstraat een vestiging te openen. Die plaats was echter niet geschikt. De verkeersinfrastructuur is daar niet opgewassen tegen een bovenregionale winkelvoorziening, de buurt heeft al een buurtsuper en de winkelruimte in de Van Beekstraat is bestemd voor kleine buurtwinkels.

De SP heeft zich echter bij het gemeentebestuur hard gemaakt voor de komst van een Lidl. In een brief aan het College van B&W pleitte de SP voor de komst van een Lidl aan de Fellenoord. Als alternatieven suggereerde de SP-fractie de locatie aan de Van Hornstraat of een plek op een van de bedrijventerreinen.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is in zijn nopjes over de komst van een Lidl aan het pand aan Fellenoord: 'Dit is de gedroomde locatie die wij aan het College hebben voorgelegd. Wij hadden altijd al de indruk dat het Albert Hein-filiaal aan de Fellenoord niet goed draaide. Twee AH-filialen in een plaats als Boxtel is gewoon teveel van het goede. De komst van de Lidl komt tegemoet aan de wens van veel Boxtelaren.'

Vanaf 9 mei aanstaande draagt Albert Hein de sleutel over aan Lidl. De verwachting is dat het filiaal van Lidl medio mei de deuren opent.

SP-fractie wil Lidl in Boxtel.