Weer incident slechte bereikbaarheid ambulance Lijsterbesgaard

17 augustus 2012

Weer incident slechte bereikbaarheid ambulance Lijsterbesgaard

Deze week heeft er wederom een incident plaatsgevonden op gebied van de bereikbaarheid van de galerijwoningen in de Lijsterbesgaard, bij het uitrukken van een ambulancedienst. In april trok de SP al bij het gemeentebestuur aan de bel, toen een inderhaast opgetrommelde ambulance de weg niet kon vinden naar het betreffende wooncomplex. Het college zegde toe om in overleg te gaan met de GGD Brabant-Noord, maar uit het nieuwe incident blijkt dat dit nog niet heeft geleid tot verbeteringen.

Eerder was er vanuit de Boxtelse politiek ook al aandacht voor soortgelijke kwesties over de slechte bereikbaarheid en vindbaarheid van bepaalde straten en wooncomplexen. Het blijkt dat sommige straten moeilijk zijn te verwerken in de navigatiesystemen het ook bewegwijzering is niet altijd duidelijk.

'Reden waarom wij bij het gemeentebestuur hebben voorgesteld om met wijkorganen te inventariseren welke buurten en complexen moeilijk vindbaar zijn', aldus fractievoorzitter Eric van den Broek. 'Dan kan de gemeente met de GGD overleggen of de vindbaarheid voor hulpdiensten beter kan worden geregeld en kan Boxtel mogelijk zelf de bewegwijzering verbeteren.'

Afgelopen week vond er in hetzelfde wooncomplex in de Lijsterbesgaard echter wederom een incident plaats, waarbij de ambulance naar de verkeerde straat werd genavigeerd. Reden voor de SP om opnieuw aan de bel te trekken. 'Is er wel iets gebeurd, na onze eerste vragen? Moeten er soms eerst doden of gewonden vallen, voordat er serieus naar dit probleem wordt gekeken?', zo vraagt Eric van den Broek zich in een reactie af. 'Hopelijk leiden onze nieuwe vragen wel tot adequate actie.'

Brief aan College van B&W met vragen over volgend incident Lijsterbesgaard.

College onderzoekt incident bereikbaarheid Lijsterbesgaard, vooralsnog geen actie met wijkorganen.