SP pleit voor snelle dialoog met bestuur HCL

27 september 2012

SP pleit voor snelle dialoog met bestuur HCL

De Boxtelse SP-fractie heeft nogmaals aan het bestuur van Hockey Club Liempde (HCL) laten weten dat zij bij het college zal aandringen op een snelle dialoog met het bestuur van HCL, over haar verzoek voor een extra kunstgrasveld. Dit naar aanleiding van een uitnodiging die de SP-fractie heeft ontvangen om aankomende zaterdag deel te nemen aan een informatieochtend.

De SP pleitte eerder in de vergadering van de commissie maatschappelijke zaken al voor een snelle dialoog vanuit het college met HCL. ‘In principe zou daarbij de Boxtelse sportnota leidend bij moeten zijn. In de sportnota is namelijk opgenomen dat bij uitbreidingen van sportcomplexen geanticipeerd wordt op binnen de betreffende sportbond geldende normeringen. Volgens mij is dat bij het verzoek van HCL het geval, dus dan moet daar heel serieus naar gekeken worden. En het liefst snel’, aldus fractievoorzitter Eric van den Broek over het standpunt van de SP.

De SP heeft het college gevraagd expliciet naar de commissie en gemeenteraad te beargumenteren, waarom wel of niet op het verzoek van HCL ingaat. Wethouder Van den Langenberg heeft toegezegd dat bij de bespreking van de gemeentebegroting te zullen meenemen.

Commissie kraakt initiatiefvoorstel Hockeyclub Liempde.