Wat vinden de sportverenigingen zelf van de verkoop van De Braken?

28 februari 2013

Wat vinden de sportverenigingen zelf van de verkoop van De Braken?

De Boxtelse SP-fractie heeft een dag na de mededeling van het college van B&W dat er een koper is gevonden voor De Braken, de sportverenigingen van De Braken gevraagd wat zij vinden van de inhoud van het persbericht. 'Wij hebben zelf nog heel wat vragen over de persmededeling, maar zijn op de eerste plaats ook benieuwd wat verenigingen nu zelf van de gepresenteerde afspraken vinden en of ze zijn betrokken bij de tot standkoming van die afspraak', aldus fractievoorzitter Eric van den Broek van de SP.

In een bericht aan alle sportverenigingen heeft de SP gevraagd om hun mening over het persbericht van de gemeente.

Nog diverse vragen en onduidelijkheden
Eric van den Broek daarover: 'Als SP hebben wij nog diverse vragen en onduidelijkheden over het persbericht, dus die zullen we ook aan de orde gaan brengen tijdens de commissie- en raadbehandeling. Nog belangrijker vinden wij het echter hoe sportverenigingen op dit moment tegen het persbericht van de gemeente aankijken. Zijn die bijvoorbeeld in het maken van de verkoopafspraken meegenomen en wat vinden zij van de inhoud van het persbericht?'.

Toekomst?
'De garantie voor tien jaar is op zich natuurlijk een positief punt en een direct resultaat van de inspanningen van clubs. Maar wat gebeurt er na die tien jaar? Welke condities zijn verder meegenomen? Wat zijn ‘maatschappelijk aanvaardbare’ tarieven? En kunnen verenigingen echt de komende tien jaar in onveranderde vorm c.q. op een adequate manier van De Braken gebruik blijven maken?', zo geeft Van den Broek in een toelichting aan.

'Als SP streven we in ieder geval naar continuïteit van de (zaalsport)mogelijkheden, niet alleen voor tien jaar, maar ook daarna. En laagdrempelig, dus ook betaalbaar. Dat zijn in ieder geval ook zaken die de SP bij de discussie zal betrekken.'

De discussie krijgt nu een vervolg op 11 maart in de commissievergadering MZ en de gemeenteraad van 26 maart aanstaande.

Verkoop van De Braken met behoud sporthalfunctie komende tien jaar.