Bewoners Van Beekstraat tegemoet gekomen

17 augustus 2007

Bewoners Van Beekstraat tegemoet gekomen

De SP voert al geruime tijd met bewoners van de Van Beekstraat acties voor verbeteringen in hun straat. In de beantwoording op een brief van de SP-fractie, komt de het Boxtelse College van B&W de bewoners van de Van Beekstraat tegemoet in allerlei grieven die al geruime tijd spelen.

In juni schreef raadslid Eric van den Broek nog een brief aan het College over onder andere de parkeerproblematiek, het verdwijnen van bankjes en de communicatie met bewoners. Waar al eerder bleek dat het College bewoners tegemoet gaat komen in de parkeerproblematiek, geeft het College nu in de beantwoording naar de SP-fractie aan ook oog te hebben voor de andere problemen in de Van Beekstraat.

Eric van den Broek is tevreden met het antwoord van het College: ‘Het is goed dat er nu eindelijk eens geluisterd wordt naar de bewoners. Hopelijk zien we die opstelling ook nog terug bij woonstichting St. Joseph, want de kwestie over de bouwschade aan de huizen is nog steeds niet naar opgelost.’

Buurtbewoners Ad Moonen gaf eerder al aan tevreden te zijn over deze maatregelen, met name op gebied van de parkeerproblematiek: “Wij hebben gevraagd om een herinrichting van de straat als mocht blijken dat de bomen vervangen zouden moeten worden. Daaraan is gehoor gegeven. Met name de extra parkeerplaatsen zijn voor de bewoners aantrekkelijk. Eindelijk is er geluisterd naar de bewoners en zijn we serieus genomen.”

Brief College antwoorden Van Beekstraat

Vervanging noodzakelijk van zieke bomen in Van Beekstraat/Ridder