SP-fractie dringt aan op maatregelen verkeerssituatie In Goede Aarde

14 maart 2008

SP-fractie dringt aan op maatregelen verkeerssituatie In Goede Aarde

In een brief aan het College van B&W dringt de SP aan op maatregelen in de verkeerssituatie in wijk In Goede Aarde. Veel bewoners gaven in de recent door de SP gehouden buurtenquête aan dat het 'wachten is op een ongeluk'.

Het College van B&W gaf in haar beantwoording op eerdere vragen van de SP aan dat de wijk Duurzaam Veilig is ingericht en dus verkeersveilig is. Verkeersmaatregelen zijn daarom volgens het College niet nodig.

De SP blijft echter van mening dat in de Einsteinstraat een onacceptabele verkeerssituatie bestaat. Fractievoorzitter Eric van den Broek daarover: Het vele bouwverkeer in de smalle straten, auto's die veel te hard rijden, een kinderrijke buurt en op de stoep geparkeerde auto's zorgen voor een verkeersonveilige situatie. Daar kan en mag het College de ogen niet voor sluiten. Het College moet zich niet verschuilen achter het argument dat de wijk Duurzaam Veilig is ingericht en dus verkeersveilig is.'

In de brief doet de SP-fractie onder meer suggesties om de verkeerssituatie te verbeteren. Zo stelt de fractie voor om bloembakken te plaatsen als verkeersremmer, extra onderzoek te doen naar de parkeerproblematiek, op een slimme manier extra parkeerplaatsen te creëren en bewoners meer te betrekken bij de verkeersproblemen in hun wijk.

Brief aan het College van B&W betreft verkeerssituatie In Goede Aarde .

Ambtelijke vragen over verkeerssituatie De Hoeve.