Boxtelse aanpak laaggeletterdheid na actie SP

21 juni 2009

Boxtelse aanpak laaggeletterdheid na actie SP

Vorig jaar werd in de Boxtelse Raad unaniem een motie van de SP aangenomen, die als doel had een aanvalsplan tegen laaggeletterdheid te lanceren. Na aandringen van de SP-fractie lijkt zo'n aanvalsplan er nu te gaan komen.

In antwoord op kritische vragen van SP-fractievoorzitter Eric van den Broek, laat het College van B&W weten serieus werk te gaan maken van het tegengaan van laaggeletterdheid in Boxtel. Zo is het onderwerp verankerd in de recentelijk vastgestelde Participatieverordening die er voor moet zorgen dat zoveel mogelijk Boxtelaren op een volwaardige manier kunnen deelnemen aan de Boxtelse samenleving.

Tevens broedt de Gemeente op concrete initiatieven die gezamenlijk met de Boxtelse werkgevers, maatschappelijke instanties en het Koning Willem I-college, uitgevoerd zouden moeten worden.

Er wordt in ieder geval naar gestreefd om in de week van de laaggeletterdheid met concrete Boxtelse initiatieven naar buiten te komen.

SP'er Eric van den Broek is tevreden met de aangekondigde initiatieven: 'Het is vaak gewoon een kwestie van partijen bij elkaar brengen en initiatieven lanceren, een kwestie van doen. Met de antwoorden van B&W zijn we vooralsnog heel gelukkig, maar we zullen uiteraard blijven volgen of de intenties ook waargemaakt worden.

Antwoord van College B&W betreffende aanpak laaggeletterdheid.
Wervingsplan voor Gemeente Boxtel.

SP dringt opnieuw aan op aanpak laaggeletterdheid.