St. Joseph schrapt wachtlijstbelasting

12 oktober 2009

St. Joseph schrapt wachtlijstbelasting

Woonstichting St. Joseph heeft recentelijk de regels rondom woonruimteverdeling en het inschrijven bij de Boxtelse sociale woningverhuurder gewijzigd. De wijzigingen houden onder meer in dat woningzoekenden die op de wachtlijst staan, niet meer jaarlijks administratiekosten voor hun inschrijving hoeven te betalen. Deze verandering is de Boxtelse SP-fractie uit het hart gegrepen. Enige tijd geleden trok de SP al bij St. Joseph aan de bel om deze misstand uit het beleid te halen.

Vorige week beantwoordde St. Joseph de brief van de SP, waarin St. Joseph werd opgeroepen om de wachtgeldbelasting te schrappen. St. Joseph heeft het beleid inzake het jaarlijks innen van administratiekosten, meegenomen in de evaluatie van het inschrijf- en woonruimteverdelingsbeleid.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is tevreden over het stoppen van het in rekening brengen van administratiekosten: 'Het was natuurlijk van de gekke dat woningzoekenden moesten betalen om op een wachtlijst te staan. Daarbij heeft St. Joseph een aantal maatregelen genomen om doorstroom te bevorderen. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken. We zullen dat volgen en hopen ook weer betrokken te worden bij de evaluatie van het nieuwe beleid.

Brief van St. Joseph inzake wijziging van inschrijven en toewijzen.

St. Joseph stopt met in rekening brengen wachtlijstbelasting.