SP verspreidt weer 12.000 jaarkranten

17 november 2009

SP verspreidt weer 12.000 jaarkranten

In de komende weken gaan SP-vrijwilligers aan de slag om 12.000 Jaarkranten huis aan huis in de bus te doen in Boxtel en Liempde. In de krant staan onder andere interviews met Wethouder Ger Wouters en SP-fractievoorzitter Eric van den Broek. Het is de derde Jaarkrant op rij die de SP uitbrengt.

SP bestuurt een sociale gemeente
In het interview met wethouder Wouters stelt deze dat Boxtel een sociale gemeente is. Hij geeft daarvan voorbeelden op het gebied van armoedebeleid en de uitvoering van de Wmo. Ook gaat hij in op de leefbaarheid van wijken. Tot slot blikt hij in de toekomst en geeft een overzicht van zaken die nog aangepakt moeten worden.

Bestuurlijke verantwoordelijkheid levert resultaten op
Fractievoorzitter voor de SP in de gemeenteraad Eric van den Broek geeft in zijn interview een aantal voorbeelden waaruit blijkt dat collegedeelname van de SP concrete resultaten voor de mensen heeft opgeleverd. Hij zegt er trots op te zijn dat de SP door het pluche niet veranderd is en zelfs meer de wijken is ingegaan met buurtenquêtes en daarop volgende acties samen met bewoners. Ook benoemt hij de ambities van de SP in de komende jaren.

Zijn mensen tevreden over collegedeelname van de SP?
In de Jaarkrant staat een kleine enquête waarin lezers hun mening kunnen geven over de collegedeelname van de SP. Gevraagd wordt of het goed is dat de SP een wethouder geleverd heeft, of die collegedeelname iets voor de mensen opgeleverd heeft, hoe Wethouder Ger Wouters het gedaan heeft en of de SP in de volgende periode weer een wethouder moet leveren.

Derde Jaarkrant op rij
Ook in het verleden heeft de SP regelmatig Jaarkranten uitgebracht. Die traditie is weer opgepakt in 2007 en dit is alweer de derde Jaarkrant die de SP sindsdien op rij uitbrengt. Met de Jaarkranten wil de SP burgers informeren over de visie van haar wethouder, de standpunten van de fractie in de gemeenteraad, alsmede de acties die gevoerd worden.

Jaarkrant 2009: Boxtel Speciaal.

SP Boxtel verspreidt 12.000 jaarkranten (Jaarkrant 2008)
SP brengt huis-aan-huis-krant uit (Jaarkrant 2007)