SP mobiliseert gemeenteraad voor meer veiligheid oversteek Dommelbad

14 januari 2011

SP mobiliseert gemeenteraad voor meer veiligheid oversteek Dommelbad

De Boxtelse SP-fractie heeft een bijzonder initiatief genomen om een veiligere oversteek op de Schijndelseweg nabij het Dommelbad te realiseren. Verkeerswethouder Van der Zanden gaf afgelopen dinsdag in de commissie Ruimtelijke Zaken aan dat dit onderwerp wat hem betreft geen verdere prioriteit meer heeft. Dit in tegenstelling tot wat veel partijen in de Gemeenteraad zeggen te vinden en wat de Balans-fractie in het verleden ook altijd geroepen heeft. Op basis van in het verleden ingenomen standpunten van diverse politieke partijen probeert de SP deze oversteek nu toch weer op de agenda te krijgen.

In een brief aan het College doet fractievoorzitter Eric van den Broek concrete voorstellen om een aantal veiligheidsmaatregelen te onderzoeken op de gevaarlijke verkeerskruising nabij het Dommelbad. De SP’er roept het College alsnog op de veiligheid op de kruising tot prioriteit te maken. De SP grijpt daarbij terug op eerder ingenomen standpunten van raadsfracties.

‘Steeds vaker merken wij dat partijen in de verkiezingstijd van alles hebben geroepen, maar nu na de verkiezingen geen boter bij de vis doen. Het meest schrijnend zien we dat terug bij een coalitiepartij als Balans. In de afgelopen vier jaar had men de mond vol over daadkracht en nu schopt men nog geen deuk in een pakje boter’, aldus Eric van den Broek.

Om partijen te houden aan hun woord heeft de SP bij deze voorstellen gebruik gemaakt van de letterlijke voorstellen die andere partijen hebben gedaan. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek zegt er het volgende over: ‘De voorstellen die we in de brief aan het College hebben gestuurd, hebben we bijvoorbeeld letterlijk overgenomen uit een nieuwsbrief van Combinatie 95 van december 2010. Zo proberen we optimaal draagvlak te verkrijgen voor zaken die we zelf, maar ook anderen willen realiseren.’

Brief aan het college betreft voorstellen oversteek Dommelbad.
Bijlage 1: Deel verslag Comissie RZ 7-12-2010.
Bijlage 2: Motie Balans 8-11-2007.
Bijlage 3: Brief van de SP met vragen over gevaarlijke oversteek 16-4-2010.
Bijlage 4: Nieuwsbrief Combinatie 95 december 2010.

SP-fractie laakt aanpak Schijndelseweg.