SP noemt Collge van B&W ‘regentesk’ in onderwijsdiscussie

7 januari 2011

SP noemt Collge van B&W ‘regentesk’ in onderwijsdiscussie

De Boxtelse SP-fractie is zeer boos op het Boxtelse College van B&W op de wijze waarop de plannen rondom de huisvesting van het basisonderwijs vorm krijgen. De fractie verwijt het College geen daadkracht, het passeren van ouders en de politiek bij planvorming en het te lang achterhouden van de plannen.

De SP heeft het Boxtelse College een boze brief geschreven over de uitvoering van de huisvestingsplannen. Aanleiding voor deze brief zijn de uitspraken die onderwijswethouder Van Aert vandaag in Brabants Dagblad heeft gedaan over de voortgang van die plannen en de uitkomsten van een onderzoek dat het College naar de onderwijshuisvesting heeft laten uitvoeren. In het commentaar van de wethouder worden de plannen wederom een aantal maanden vooruit geschoven en geeft de wethouder klip en klaar aan dat het College eerst een paar eigen nuances aan de plannen wil toevoegen, voordat men ze wil bespreken met ouders, scholen en de politiek.

‘Onbestaanbaar’, briest SP-fractievoorzitter Eric van den Broek. ‘Wat is dit voor betutteling? Volgens de wethouder kunnen mensen zelf geen mening vormen over de onderwijshuisvesting en de uitkomsten van het onderzoek. Zo neem je de burger dus niet serieus. Iets waar coalitie partijen als Balans en DPBL altijd zo de mond vol van hadden.’

De SP vraagt in de brief de resultaten van het onderzoek openbaar te maken, zonder toevoeging van de nuances die het College wil meegeven. Tevens vraagt de fractie het onderwerp onderwijshuisvesting in de raadscommissies van de maand februari te behandelen.

Brief aan het college van B&W betreft onderwijshuisvesting.

Nú duidelijkheid over De Hobbendonken.