Ambtelijke vragen over toezicht renovatie Spinster en Beukums

12 februari 2011

Ambtelijke vragen over toezicht renovatie Spinster en Beukums

De Boxtelse SP-fractie heeft ambtelijke vragen gesteld over het gemeentelijk toezicht op de renovatiewerkzaamheden in de Spinster en de Beukums. In 2009 en 2010 zette de SP zich samen met bewoners in voor een nette behandeling van huurders door particulier verhuurder VB&T.

In het verleden heeft de SP artikel 37 vragen gesteld over de problemen die huurders van de Spinster en de Beukums hadden met hun woningen en de particuliere verhuurder van de woningen.

Raadslid Eric van den Broek daarover: ‘Destijds heeft onder meer toenmalig wethouder Van den Oetelaar toegezegd dat de gemeente zou toezien op de renovatiewerkzaamheden. Men zou toezien op handhaving van het bouwbesluit en de mogelijke verwerking van asbest in de woningen(en het op een juiste manier daarmee omgaan tijdens de werkzaamheden.’

Om erop toe te zien dat die afspraken worden nageleefd heeft de SP nu gevraagd of er toezicht is geweest op de renovatie van de woningen, er asbest aangetroffen is en of daar op een correcte manier mee om is gegaan tijdens de werkzaamheden en of dat er inspectierapporten beschikbaar zijn. Deze week stelde de SP ook al vragen over het gemeentelijk beleid rondom de omgang met asbest dat in Boxtelse gebouwen en wooncomplexen is verwerkt.

Brief aan College van B&W met vragen over onderhoud huurwoningen De Spinster en De Beukums van September 2009.

Gemeente wil inzicht in en controle op herstelplan particuliere huurwoningen De Spinster en Beukums.
SP op de bres voor huurders Spinster en Beukums.