Ook Dorpsraad Liempde zegt vertrouwen in het college op

28 september 2011

Ook Dorpsraad Liempde zegt vertrouwen in het college op

Ook de Dorpsraad Liempde heeft vanavond in haar vergadering het vertrouwen in het College van B&W opgezegd. De Dorpsraad schaart zich met dit besluit achter andere adviesorganen als de Heemkundekring, ADO en WEB. Daarnaast heeft het College reeds vele individuele burgers tegen zich in het harnas gejaagd, door vele onsamenhangende plannen naar hun hoofd te slingeren.

Ook de Dorpsraad houdt het nu dus voor gezien en weigert in het vervolg adviezen aan het college te doen toekomen, zo meldt de dorpsraad in een persverklaring. 'Een nieuw bestuurlijk dieptepunt in het verstandshuwelijk van partijen die deze coalitie en dit college hebben gevormd', aldus SP-fractievoorzitter Eric van den Broek in een reactie. 'Dit college is de arrogantie ten top. En maar plannen lanceren, zonder burgers te betrekken. Dit college weet het kennelijk altijd beter dan de mensen in de wijken. Ik vraag me echt af hoe lang de achterbannen van Combinatie95 en PvdA/Groenlinks deze poppenkast nog gedogen.'

De dorpsraad windt zich in haar persverklaring onder meer op over de onbegrijpelijke verkoop van de locatie Oranjelaan aan een particulier.
'Een zeer begrijpelijke reactie. De Oranjelaan stond zelfs in het eigen beleidsprogramma van de coalitie als zekere woningbouwlocatie, maar in plaats daarvan geen nieuwe onderhandelingen met Stichting Goed Wonen Liempde en verkoop onder de prijs aan een particulier. Dat is een minachting van de gemeenteraad, de dorpsraad en de eigen coalitiepartijen', zegt Eric van den Broek in zijn reactie.

De SP heeft overigens nog geen volledige reactie gekregen op haar eerdere vragen over de Oranjelaan. Fractievoorzitter Van den Broek verwacht dat die kwestie zeker nog een politiek staartje gaat krijgen.

Persbericht Dorpsraad Liempde over opschorten advisering.
Bijlage opschorten advisering.

Boxtelse SP-fractie legt college vuur aan de schenen over Oranjelaan.
Opstappen ADO staat niet op zichzelf.